5 produktów
Wybierz auto
03540221504800
93,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
93,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BRE20360
Napięcie [v]: 12
84,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
84,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DENE100026
Ilość biegunów: 3
Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia sae
61,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
61,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VEMV20700028
Napięcie [v]: 12
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
150,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
150,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECZBM000
55,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
55,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.
Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.
Cewka zapłonowa do samochodu PEUGEOT 508 II jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie PEUGEOT 508 II objawia się m.in.: