12 produktów
Wybierz auto
034548346
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z rozdzielaczem zapłonu
Ilość biegunów: 2
Rozwiń więcej danych
180,06
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
180,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MOICE132
Ilość biegunów: 10
Ilość połączeń: 4
573,23
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
573,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
034548193
Ilość biegunów: 4
Ilość otworów wlotowych/wylotowych: 6
Rozwiń więcej danych
631,72
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
631,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
JANSBS11
Ciężar [kg]: 2.3
437,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
437,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
800,94
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
800,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEA10465
Kolor: Czerwony
Ilość biegunów: 10
578,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
578,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOS0221503002
401,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
401,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV03SKV111
Napięcie [v]: 12
Ciężar [kg]: 3.04
Rozwiń więcej danych
467,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
467,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
034548128
Ilość biegunów: 10
Ilość otworów wlotowych/wylotowych: 4
Rozwiń więcej danych
865,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
865,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
162,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
162,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV03SKV141
Napięcie [v]: 12
Ciężar [kg]: 3.08
Rozwiń więcej danych
576,77
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
576,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEA10525
Kolor: Czarny
Ilość biegunów: 10
591,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
591,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.
Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.
Cewka zapłonowa do samochodu SAAB 900 II jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie SAAB 900 II objawia się m.in.: