Powiadom mnie o dostępności

Cewki zapłonowe do VW POLO III

81 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Napięcie [V]: 12, Ograniczenia producenta: System BOSCH / TEMIC, Technika połączeń: Sawtooth, Wy...
169,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 4, Ilość otworów wlotowych/wylotowych: 4, Cewka zapłonowa: Rodzaj połączeni...
179,07 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie znamionowe: 14
184,21 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z cewką, Kształt ob...
89,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.988
103,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12
64,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymagana ilość: 1, Wyposażenie pojazdu: do pojazdów z OBD, dla pojazdów bez rozdzielacza zapło...
159,58 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12
87,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
175,91 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
100,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
287,28 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 1.022, Ilość połączeń: 4, Zdjęcie producenta: 1
178,03 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Ograniczenia producenta: System BOSCH, Technika połączeń: Sawtooth, Wyposażen...
222,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Ciężar [kg]: 0.58, Tryb pracy: elektryczny, Ilość biegunów: 6
82,29 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 032905106*, Gwarancja: 5 lat gwarancji, Układ zapłonowy cewkowy: dla w pełni elekt...
127,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
190,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Ograniczenia producenta: System BOSCH / TEMIC, Technika połączeń: Sawtooth, Wy...
177,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Ciężar [kg]: 0.55, Tryb pracy: elektryczny, Ilość biegunów: 3
90,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Specyfikacje asortymentowa: przykręcany, Ilość biegunów: 6, Napięcie znamionowe: 12, Cewka zap�...
124,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Gwarancja: 5 lat gwarancji, Układ zapłonowy cewkowy: dla w pełni elektronicznego układu zapłono...
106,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Cewka zapłonowa do samochodu VW POLO III – prawidłowe działanie układu zapłonowego

Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.

Jak działa cewka zapłonowa?

Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.

VW POLO III – objawy zużytej cewki zapłonowej

Cewka zapłonowa do samochodu VW POLO III jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie VW POLO III objawia się m.in.:

  • nierówną pracą silnika,
  • szarpnięciami podczas dodawania gazu,
  • podwyższonym spalaniem,
  • problemami z uruchomieniem silnika.