7 produktów
Wybierz auto
03454746
Kolor: Czarny
Przewód zapłonowy: Przewód zapłonowy oporowy
Rozwiń więcej danych
70,14
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
70,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BERZEF1598
Din / iso: D
Świeca zapłonowa: Rodzaj połączenia sae
Rozwiń więcej danych
235,57
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
235,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03540986357286
101,57
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
101,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG941318111301
Ilość połączeń: 4
79,53
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
79,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR526334
Kolor: Czarny
Przewód zapłonowy: Przewód zapłonowy oporowy
Rozwiń więcej danych
45,60
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
45,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400941319170098
Ilość połączeń: 16
47,14
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
47,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510530109
55,11
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
55,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Przewód zapłonowy w autach FIAT 500, nazywany również przewodem wysokiego napięcia, odpowiada za dostarczenie do świecy zapłonowej prądu o wysokim napięciu (z zakresu 25–30 tys. woltów). Jest on przekazywany z tzw. cewki zapłonowej, czyli elementu, którego zadaniem jest zgromadzenie dostatecznej ilości energii elektrycznej, aby możliwy był przeskok iskry i zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Jest to kluczowy komponent zapewniający możliwość sprawnego uruchomienia silnika.
Przewód zapłonowy w autach FIAT 500 zbudowany jest z 3 podstawowych elementów. Są to nasadka na świecę (potocznie nazywana „fajką”), przewód elektryczny oraz nasadka na rozdzielacz zapłonu lub cewkę. Bardzo duże znaczenie w konstrukcji przewodu zapłonowego w samochodzie FIAT 500 mają także rdzeń oraz izolacja. Zadaniem izolacji jest utrzymanie prądu wewnątrz przewodu, a także zabezpieczenie obecnych niedaleko elementów przed bardzo wysokim napięciem, które mogłoby spowodować ich uszkodzenie.
Przewody zapłonowe, podobnie jak wiele innych komponentów, wymaga regularnej wymiany. Wysokiej jakości fabryczne przewody są w stanie zapewnić poprawną pracę układu zazwyczaj przez 40–60 tys. kilometrów, choć niekiedy zdarza się, że taka wymiana konieczna będzie nieco wcześniej. Warto zadbać, by wymiana przewodów zapłonowych w aucie FIAT 500 wraz ze świecami odbywała się co dwa lub trzy lata.