6 produktów
Wybierz auto
0493ADN11608
Ciężar [kg]: 0.37
Zdjęcie producenta: 1
84,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 07.03
84,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510530172
Kolor: Niebieski
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z rozdzielaczem zapłonu
Rozwiń więcej danych
68,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
68,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV132113
79,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 07.03
79,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03458268
Kolor: Czarny
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z rozdzielaczem zapłonu
Rozwiń więcej danych
241,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 07.03
241,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH13201113
62,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
62,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03540986356807
92,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 07.03
92,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Przewód zapłonowy w autach FORD MAVERICK I, nazywany również przewodem wysokiego napięcia, odpowiada za dostarczenie do świecy zapłonowej prądu o wysokim napięciu (z zakresu 25–30 tys. woltów). Jest on przekazywany z tzw. cewki zapłonowej, czyli elementu, którego zadaniem jest zgromadzenie dostatecznej ilości energii elektrycznej, aby możliwy był przeskok iskry i zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Jest to kluczowy komponent zapewniający możliwość sprawnego uruchomienia silnika.
Przewód zapłonowy w autach FORD MAVERICK I zbudowany jest z 3 podstawowych elementów. Są to nasadka na świecę (potocznie nazywana „fajką”), przewód elektryczny oraz nasadka na rozdzielacz zapłonu lub cewkę. Bardzo duże znaczenie w konstrukcji przewodu zapłonowego w samochodzie FORD MAVERICK I mają także rdzeń oraz izolacja. Zadaniem izolacji jest utrzymanie prądu wewnątrz przewodu, a także zabezpieczenie obecnych niedaleko elementów przed bardzo wysokim napięciem, które mogłoby spowodować ich uszkodzenie.
Przewody zapłonowe, podobnie jak wiele innych komponentów, wymaga regularnej wymiany. Wysokiej jakości fabryczne przewody są w stanie zapewnić poprawną pracę układu zazwyczaj przez 40–60 tys. kilometrów, choć niekiedy zdarza się, że taka wymiana konieczna będzie nieco wcześniej. Warto zadbać, by wymiana przewodów zapłonowych w aucie FORD MAVERICK I wraz ze świecami odbywała się co dwa lub trzy lata.