25 produktów
Wybierz auto
Nr art: 03458541
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03540986357141
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0510530171
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0400941319170038
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JPG1592000310
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0342ZEF1115
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VAL346104
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0507FS21
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0507FU11
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JAV132324
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ASH13203324
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ERR883036
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0400941319170007
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0507FU20
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03458542
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0507FS20
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03457701
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03450641
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0367800L176
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0510530036
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Przewód zapłonowy w autach FORD MONDEO II, nazywany również przewodem wysokiego napięcia, odpowiada za dostarczenie do świecy zapłonowej prądu o wysokim napięciu (z zakresu 25–30 tys. woltów). Jest on przekazywany z tzw. cewki zapłonowej, czyli elementu, którego zadaniem jest zgromadzenie dostatecznej ilości energii elektrycznej, aby możliwy był przeskok iskry i zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Jest to kluczowy komponent zapewniający możliwość sprawnego uruchomienia silnika.
Przewód zapłonowy w autach FORD MONDEO II zbudowany jest z 3 podstawowych elementów. Są to nasadka na świecę (potocznie nazywana „fajką”), przewód elektryczny oraz nasadka na rozdzielacz zapłonu lub cewkę. Bardzo duże znaczenie w konstrukcji przewodu zapłonowego w samochodzie FORD MONDEO II mają także rdzeń oraz izolacja. Zadaniem izolacji jest utrzymanie prądu wewnątrz przewodu, a także zabezpieczenie obecnych niedaleko elementów przed bardzo wysokim napięciem, które mogłoby spowodować ich uszkodzenie.
Przewody zapłonowe, podobnie jak wiele innych komponentów, wymaga regularnej wymiany. Wysokiej jakości fabryczne przewody są w stanie zapewnić poprawną pracę układu zazwyczaj przez 40–60 tys. kilometrów, choć niekiedy zdarza się, że taka wymiana konieczna będzie nieco wcześniej. Warto zadbać, by wymiana przewodów zapłonowych w aucie FORD MONDEO II wraz ze świecami odbywała się co dwa lub trzy lata.