9 produktów
Wybierz auto
Dostawa na środę, 19 czerwca
Dostawa na środę, 19 czerwca
Dostawa na środę, 19 czerwca
Dostawa na środę, 19 czerwca
Dostawa na wtorek, 18 czerwca
Dostawa na środę, 19 czerwca
Dostawa na środę, 19 czerwca
Dostawa na wtorek, 18 czerwca
Dostawa na środę, 19 czerwca
Przewód zapłonowy w autach MERCEDES-BENZ VITO W638, nazywany również przewodem wysokiego napięcia, odpowiada za dostarczenie do świecy zapłonowej prądu o wysokim napięciu (z zakresu 25–30 tys. woltów). Jest on przekazywany z tzw. cewki zapłonowej, czyli elementu, którego zadaniem jest zgromadzenie dostatecznej ilości energii elektrycznej, aby możliwy był przeskok iskry i zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Jest to kluczowy komponent zapewniający możliwość sprawnego uruchomienia silnika.
Przewód zapłonowy w autach MERCEDES-BENZ VITO W638 zbudowany jest z 3 podstawowych elementów. Są to nasadka na świecę (potocznie nazywana „fajką”), przewód elektryczny oraz nasadka na rozdzielacz zapłonu lub cewkę. Bardzo duże znaczenie w konstrukcji przewodu zapłonowego w samochodzie MERCEDES-BENZ VITO W638 mają także rdzeń oraz izolacja. Zadaniem izolacji jest utrzymanie prądu wewnątrz przewodu, a także zabezpieczenie obecnych niedaleko elementów przed bardzo wysokim napięciem, które mogłoby spowodować ich uszkodzenie.
Przewody zapłonowe, podobnie jak wiele innych komponentów, wymaga regularnej wymiany. Wysokiej jakości fabryczne przewody są w stanie zapewnić poprawną pracę układu zazwyczaj przez 40–60 tys. kilometrów, choć niekiedy zdarza się, że taka wymiana konieczna będzie nieco wcześniej. Warto zadbać, by wymiana przewodów zapłonowych w aucie MERCEDES-BENZ VITO W638 wraz ze świecami odbywała się co dwa lub trzy lata.