10 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0507VL17
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03458468
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JANVLU17
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NGK6076
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BOS0986356190
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0507VL18
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03540986356753
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BOS0986357054
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03540986357232
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Przewód zapłonowy w autach VOLVO V70, nazywany również przewodem wysokiego napięcia, odpowiada za dostarczenie do świecy zapłonowej prądu o wysokim napięciu (z zakresu 25–30 tys. woltów). Jest on przekazywany z tzw. cewki zapłonowej, czyli elementu, którego zadaniem jest zgromadzenie dostatecznej ilości energii elektrycznej, aby możliwy był przeskok iskry i zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Jest to kluczowy komponent zapewniający możliwość sprawnego uruchomienia silnika.
Przewód zapłonowy w autach VOLVO V70 zbudowany jest z 3 podstawowych elementów. Są to nasadka na świecę (potocznie nazywana „fajką”), przewód elektryczny oraz nasadka na rozdzielacz zapłonu lub cewkę. Bardzo duże znaczenie w konstrukcji przewodu zapłonowego w samochodzie VOLVO V70 mają także rdzeń oraz izolacja. Zadaniem izolacji jest utrzymanie prądu wewnątrz przewodu, a także zabezpieczenie obecnych niedaleko elementów przed bardzo wysokim napięciem, które mogłoby spowodować ich uszkodzenie.
Przewody zapłonowe, podobnie jak wiele innych komponentów, wymaga regularnej wymiany. Wysokiej jakości fabryczne przewody są w stanie zapewnić poprawną pracę układu zazwyczaj przez 40–60 tys. kilometrów, choć niekiedy zdarza się, że taka wymiana konieczna będzie nieco wcześniej. Warto zadbać, by wymiana przewodów zapłonowych w aucie VOLVO V70 wraz ze świecami odbywała się co dwa lub trzy lata.