11 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0510530147
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03540986357822
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 034544316
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JANABM96
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CHACLS090
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VAL346684
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0400941318111316
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0342ZEF1629
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VEMV10700002
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP116416
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BOS0986357844
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Przewód zapłonowy w autach VW POLO V, nazywany również przewodem wysokiego napięcia, odpowiada za dostarczenie do świecy zapłonowej prądu o wysokim napięciu (z zakresu 25–30 tys. woltów). Jest on przekazywany z tzw. cewki zapłonowej, czyli elementu, którego zadaniem jest zgromadzenie dostatecznej ilości energii elektrycznej, aby możliwy był przeskok iskry i zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Jest to kluczowy komponent zapewniający możliwość sprawnego uruchomienia silnika.
Przewód zapłonowy w autach VW POLO V zbudowany jest z 3 podstawowych elementów. Są to nasadka na świecę (potocznie nazywana „fajką”), przewód elektryczny oraz nasadka na rozdzielacz zapłonu lub cewkę. Bardzo duże znaczenie w konstrukcji przewodu zapłonowego w samochodzie VW POLO V mają także rdzeń oraz izolacja. Zadaniem izolacji jest utrzymanie prądu wewnątrz przewodu, a także zabezpieczenie obecnych niedaleko elementów przed bardzo wysokim napięciem, które mogłoby spowodować ich uszkodzenie.
Przewody zapłonowe, podobnie jak wiele innych komponentów, wymaga regularnej wymiany. Wysokiej jakości fabryczne przewody są w stanie zapewnić poprawną pracę układu zazwyczaj przez 40–60 tys. kilometrów, choć niekiedy zdarza się, że taka wymiana konieczna będzie nieco wcześniej. Warto zadbać, by wymiana przewodów zapłonowych w aucie VW POLO V wraz ze świecami odbywała się co dwa lub trzy lata.