7 produktów
Wybierz auto
Producenci
269,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
269,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
268,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
268,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8EA012526421
Napięcie [v]: 12
Ilość zębów: 22
Rozwiń więcej danych
528,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
528,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOS0986023570
Ilość zębów: 11
Moc znamionowa [kw]: 1.2
Rozwiń więcej danych
466,18
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
466,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 124,35 zł
334,21
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
334,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
300,97
zł/szt.
Kraków: śr. 08.10
U ciebie: śr. 08.10
300,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 55,35 zł
316,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
316,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rozrusznik to element odpowiedzialny za uruchomienie silnika samochodu FORD MAVERICK II. Energia elektryczna doprowadzana z akumulatora do rozrusznika jest w nim zamieniana na pracę mechaniczną, która pozwala na obrót koła zamachowego w silniku. Dzięki temu wał korbowy jest wprawiany w ruch i osiąga prędkość umożliwiającą rozpoczęcie pracy silnika. Rozrusznik jest w stanie uruchomić silnik dzięki odpowiedniemu przełożeniu zębatek silnika i rozrusznika. Mała zębatka na wirniku rozrusznika obraca się bardzo szybko, napędzając dużą zębatkę silnika. Dzięki temu stosunkowo niewielki moment obrotowy może doprowadzić do uruchomienia jednostki.
Zepsuty rozrusznik w samochodzie FORD MAVERICK II powoduje problemy z uruchomieniem silnika, czasem rozruch jednostki jest wręcz niemożliwy. Powodem awarii może być przegrzanie, przez które rozrusznik nie kręci z wystarczającą siłą. Rozrusznik samochodu FORD MAVERICK II jest przystosowany do pracy krótkookresowej. Gdy problemy z odpaleniem silnika wynikają z innego powodu niż rozrusznik, to wielokrotne próby uruchomienia silnika mogą doprowadzić do przegrzania rozrusznika. Elementy rozrusznika są także narażone na uszkodzenia. Problemy z rozrusznikiem w samochodzie FORD MAVERICK II mogą wynikać m.in. z niesprawnego elektromagnesu. Wówczas przekręceniu kluczyka mogą towarzyszyć metaliczne odgłosy. Zniszczeniu ulec może też element sprzęgający – wyłamane lub uszkodzone zęby elementu sprzęgającego uniemożliwiają rozruch. Może pojawić się wówczas charakterystyczne szarpanie.