13 produktów
Wybierz auto
Nr art: ASPS5382S
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ASPS3036VALEO
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: HCC113267
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JPG4090300700
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 03540986018630
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0564S2016
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0564S4034
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0564S3036
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ASPS2036
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 03540986017661
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0350438137
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ASPS5017
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0564S2015
Dostawa na środę, 3 lipca
Rozrusznik to element odpowiedzialny za uruchomienie silnika samochodu NISSAN PRIMERA II. Energia elektryczna doprowadzana z akumulatora do rozrusznika jest w nim zamieniana na pracę mechaniczną, która pozwala na obrót koła zamachowego w silniku. Dzięki temu wał korbowy jest wprawiany w ruch i osiąga prędkość umożliwiającą rozpoczęcie pracy silnika. Rozrusznik jest w stanie uruchomić silnik dzięki odpowiedniemu przełożeniu zębatek silnika i rozrusznika. Mała zębatka na wirniku rozrusznika obraca się bardzo szybko, napędzając dużą zębatkę silnika. Dzięki temu stosunkowo niewielki moment obrotowy może doprowadzić do uruchomienia jednostki.
Zepsuty rozrusznik w samochodzie NISSAN PRIMERA II powoduje problemy z uruchomieniem silnika, czasem rozruch jednostki jest wręcz niemożliwy. Powodem awarii może być przegrzanie, przez które rozrusznik nie kręci z wystarczającą siłą. Rozrusznik samochodu NISSAN PRIMERA II jest przystosowany do pracy krótkookresowej. Gdy problemy z odpaleniem silnika wynikają z innego powodu niż rozrusznik, to wielokrotne próby uruchomienia silnika mogą doprowadzić do przegrzania rozrusznika. Elementy rozrusznika są także narażone na uszkodzenia. Problemy z rozrusznikiem w samochodzie NISSAN PRIMERA II mogą wynikać m.in. z niesprawnego elektromagnesu. Wówczas przekręceniu kluczyka mogą towarzyszyć metaliczne odgłosy. Zniszczeniu ulec może też element sprzęgający – wyłamane lub uszkodzone zęby elementu sprzęgającego uniemożliwiają rozruch. Może pojawić się wówczas charakterystyczne szarpanie.