Powiadom mnie o dostępności

Bendiksy rozrusznika (sprzęgła) do MERCEDES-BENZ KLASA A W169

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość zębów: 10, średnica wewnętrzna [mm]: 12, Kierunek obrotów: przeciwnie do ruchu wskazów...
34,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 10, średnica wewnętrzna [mm]: 12, Kierunek obrotów: przeciwnie do ruchu wskazów...
120,75 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 9, średnica [mm]: 48.9, średnica 2 [mm]: 12, Długość całkowita [mm]: 45.5, ś...
66,35 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MERCEDES-BENZ

Bendiks rozrusznika w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA A W169

Bendiks rozrusznika to element, który łączy jednostkę napędową z rozrusznikiem. Jest to mechanizm sprzęgający wyposażony w gwint o dużym skoku. Jego praca opiera się na tym, że wraz z poruszaniem się wzdłuż osi wirnika obraca się tak, aby doszło do zazębienia z kołem zamachowym silnika. Bendiks rozrusznika w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA A W169 jest dodatkowo wyposażony w sprzęgło jednokierunkowe, które jest pewnego rodzaju zabezpieczeniem.

MERCEDES-BENZ KLASA A W169 – do czego służy bendiks rozrusznika?

To element, który w uproszczeniu służy do napędzania silnika. Co istotne, działa on jednostronnie: oznacza to, że rozrusznik może napędzać jednostkę napędową, jednak mechanizm ten nie działa w przeciwnym kierunku. Usterka tego elementu objawia się problemami z rozruchem, zwłaszcza w przypadku zimnego silnika.

Jak rozpoznać usterkę bendiksa w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA A W169?

Usterkę bendiksa w aucie MERCEDES-BENZ KLASA A W169 można poznać w łatwy sposób po charakterystycznym, głuchym dźwięku. To efekt niepoprawnej pracy elementu, który po uszkodzeniu nie przesuwa mechanizmu sprzęgającego do koła zębatego. W efekcie rozrusznik kręci się, lecz powstający moment obrotowy nie jest przenoszony na wał korbowy.