Powiadom mnie o dostępności

Bendiksy rozrusznika (sprzęgła) do VW BORA

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość zębów: 10

Średnica wewnętrzna [mm]: 12

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

33,25

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

33,25

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

77,92

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

77,92

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ilość zębów: 10

Średnica wewnętrzna [mm]: 12

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

108,75

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

108,75

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW BORA

Bendiks rozrusznika w samochodzie VW BORA

Bendiks rozrusznika to element, który łączy jednostkę napędową z rozrusznikiem. Jest to mechanizm sprzęgający wyposażony w gwint o dużym skoku. Jego praca opiera się na tym, że wraz z poruszaniem się wzdłuż osi wirnika obraca się tak, aby doszło do zazębienia z kołem zamachowym silnika. Bendiks rozrusznika w samochodzie VW BORA jest dodatkowo wyposażony w sprzęgło jednokierunkowe, które jest pewnego rodzaju zabezpieczeniem.

VW BORA – do czego służy bendiks rozrusznika?

To element, który w uproszczeniu służy do napędzania silnika. Co istotne, działa on jednostronnie: oznacza to, że rozrusznik może napędzać jednostkę napędową, jednak mechanizm ten nie działa w przeciwnym kierunku. Usterka tego elementu objawia się problemami z rozruchem, zwłaszcza w przypadku zimnego silnika.

Jak rozpoznać usterkę bendiksa w samochodzie VW BORA?

Usterkę bendiksa w aucie VW BORA można poznać w łatwy sposób po charakterystycznym, głuchym dźwięku. To efekt niepoprawnej pracy elementu, który po uszkodzeniu nie przesuwa mechanizmu sprzęgającego do koła zębatego. W efekcie rozrusznik kręci się, lecz powstający moment obrotowy nie jest przenoszony na wał korbowy.