Powiadom mnie o dostępności

Bendiksy rozrusznika (sprzęgła) do VW POLO

8 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość zębów: 11, średnica [mm]: 50.1, średnica 2 [mm]: 11, Długość całkowita [mm]: 90.8, �...
102,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 9, średnica [mm]: 46.5, średnica 2 [mm]: 12, Długość całkowita [mm]: 53.5, ś...
44,03 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
76,56 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
44,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
51,68 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
46,40 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 10, średnica [mm]: 48.7, średnica 2 [mm]: 12.06, Długość całkowita [mm]: 89, ...
139,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
112,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Bendiks rozrusznika w samochodzie VW POLO

Bendiks rozrusznika to element, który łączy jednostkę napędową z rozrusznikiem. Jest to mechanizm sprzęgający wyposażony w gwint o dużym skoku. Jego praca opiera się na tym, że wraz z poruszaniem się wzdłuż osi wirnika obraca się tak, aby doszło do zazębienia z kołem zamachowym silnika. Bendiks rozrusznika w samochodzie VW POLO jest dodatkowo wyposażony w sprzęgło jednokierunkowe, które jest pewnego rodzaju zabezpieczeniem.

VW POLO – do czego służy bendiks rozrusznika?

To element, który w uproszczeniu służy do napędzania silnika. Co istotne, działa on jednostronnie: oznacza to, że rozrusznik może napędzać jednostkę napędową, jednak mechanizm ten nie działa w przeciwnym kierunku. Usterka tego elementu objawia się problemami z rozruchem, zwłaszcza w przypadku zimnego silnika.

Jak rozpoznać usterkę bendiksa w samochodzie VW POLO?

Usterkę bendiksa w aucie VW POLO można poznać w łatwy sposób po charakterystycznym, głuchym dźwięku. To efekt niepoprawnej pracy elementu, który po uszkodzeniu nie przesuwa mechanizmu sprzęgającego do koła zębatego. W efekcie rozrusznik kręci się, lecz powstający moment obrotowy nie jest przenoszony na wał korbowy.