W najbliższą sobotę 19.04 Biuro Obsługi Klienta będzie czynne od 8 do 14, a w poniedziałek 21.04 będzie nieczynne.

close-white-preheader1fcaa42b
close-white0bb25abb
Powiadom mnie o dostępności
waiting4cb911ab

Szczotki rozrusznika do PEUGEOT EXPERT I

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Szczotki rozrusznika ERA 233074

Długość [mm]: 18

Wysokość [mm]: 11

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

19,38

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

map-marker-mini21468e5b

Kraków: wt. 22.04

truck-delivery-outline-darkgrey126432d0

U ciebie: wt. 22.04

19,38

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szczotki rozrusznika ERA 233075

Długość [mm]: 14

Wysokość [mm]: 11

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

17,47

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

map-marker-mini21468e5b

Kraków: wt. 22.04

truck-delivery-outline-darkgrey126432d0

U ciebie: wt. 22.04

17,47

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szczotki rozrusznika ERA 233073

Grubość [mm]: 7

Długość [mm]: 13.9

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

13,46

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

map-marker-mini21468e5b

Kraków: wt. 22.04

truck-delivery-outline-darkgrey126432d0

U ciebie: wt. 22.04

13,46

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szczotki rozrusznika ERA 233050

Grubość [mm]: 7

Długość [mm]: 17.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

18,93

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

map-marker-mini21468e5b

Kraków: śr. 23.04

truck-delivery-outline-darkgrey126432d0

U ciebie: śr. 23.04

18,93

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto
arrow-gray-pagination-bottom05c1a647
arrow-gray-pagination-bottom05c1a647

Części zamienne do PEUGEOT EXPERT I

Szczotki rozrusznika w samochodzie PEUGEOT EXPERT I – jaką funkcję pełnią?

Rozrusznik samochodu PEUGEOT EXPERT I posiada wirnik, do którego musi być dostarczana energia elektryczna. Jej transport jest realizowany za sprawą standardowego rozwiązania, a mianowicie poprzez komutator i dolegające do niego szczotki. Komutator jest miedzianym pierścieniem połączonym z uzwojeniami wirnika, a szczotki są wykonane ze specjalnego stopu miedzi z różnymi domieszkami (redukującymi tarcie pomiędzy szczotkami i komutatorem).

Objawy awarii szczotek rozrusznika w samochodzie PEUGEOT EXPERT I

Szczotki rozrusznika, zastosowane w samochodzie PEUGEOT EXPERT I są trwałe, jednak po wielu tysiącach kilometrów, za sprawą tarcia o komutator, może dojść do ich zużycia. Nie dolegają wówczas do komutatora, przez co do rozrusznika nie dochodzi napięcie. Objawem zużycia szczotek alternatora, który może zostać zauważony przez kierowcę, jest pojedyncze stuknięcie po nieudanej próbie uruchomienia silnika. Kiedy szczotki nie są jeszcze całkowicie zużyte, lecz ich stan jest już zły, rozrusznik może kręcić zbyt wolno, nie mogąc rozpędzić się do właściwej prędkości, umożliwiającej uruchomienie silnika lub rozpędzając się z pewnym opóźnieniem.

PEUGEOT EXPERT I – wymiana szczotek rozrusznika

Zużyte szczotki rozrusznika należy wymienić na nowe. W przypadku samochodu PEUGEOT EXPERT I wymaga to częściowego rozebrania rozrusznika, odkręcenia blaszek, które mocują przewody doprowadzające prąd do rozrusznika, zdemontowania starych szczotek i zastąpienia ich nowymi. Następnie należy ponownie przykręcić blaszki z przewodami. Operację najlepiej wykonywać po uprzednim wyjęciu akumulatora z układu elektrycznego pojazdu.

Szczotkotrzymacz do auta PEUGEOT EXPERT I – dla pewnej pracy szczotek

Szczotkotrzymacz utrzymuje pracujące szczotki we właściwej pozycji. Ponadto szczotkotrzymacz do rozrusznika samochodu PEUGEOT EXPERT I zabezpiecza szczotki przed zniszczeniem wskutek działania wilgoci lub nadmiernych wibracji. Wymiana szczotkotrzymacza może być niezbędna wraz ze szczotkami – przez zużyte szczotki może dojść do stopienia szczotkotrzymacza z powodu zbyt wysokiej temperatury, na którą jest wówczas narażony szczotkotrzymacz.