1 produkt
Wybierz auto
Rozrusznik samochodu VW SCIROCCO posiada wirnik, do którego musi być dostarczana energia elektryczna. Jej transport jest realizowany za sprawą standardowego rozwiązania, a mianowicie poprzez komutator i dolegające do niego szczotki. Komutator jest miedzianym pierścieniem połączonym z uzwojeniami wirnika, a szczotki są wykonane ze specjalnego stopu miedzi z różnymi domieszkami (redukującymi tarcie pomiędzy szczotkami i komutatorem).
Szczotki rozrusznika, zastosowane w samochodzie VW SCIROCCO są trwałe, jednak po wielu tysiącach kilometrów, za sprawą tarcia o komutator, może dojść do ich zużycia. Nie dolegają wówczas do komutatora, przez co do rozrusznika nie dochodzi napięcie. Objawem zużycia szczotek alternatora, który może zostać zauważony przez kierowcę, jest pojedyncze stuknięcie po nieudanej próbie uruchomienia silnika. Kiedy szczotki nie są jeszcze całkowicie zużyte, lecz ich stan jest już zły, rozrusznik może kręcić zbyt wolno, nie mogąc rozpędzić się do właściwej prędkości, umożliwiającej uruchomienie silnika lub rozpędzając się z pewnym opóźnieniem.
Zużyte szczotki rozrusznika należy wymienić na nowe. W przypadku samochodu VW SCIROCCO wymaga to częściowego rozebrania rozrusznika, odkręcenia blaszek, które mocują przewody doprowadzające prąd do rozrusznika, zdemontowania starych szczotek i zastąpienia ich nowymi. Następnie należy ponownie przykręcić blaszki z przewodami. Operację najlepiej wykonywać po uprzednim wyjęciu akumulatora z układu elektrycznego pojazdu.
Szczotkotrzymacz utrzymuje pracujące szczotki we właściwej pozycji. Ponadto szczotkotrzymacz do rozrusznika samochodu VW SCIROCCO zabezpiecza szczotki przed zniszczeniem wskutek działania wilgoci lub nadmiernych wibracji. Wymiana szczotkotrzymacza może być niezbędna wraz ze szczotkami – przez zużyte szczotki może dojść do stopienia szczotkotrzymacza z powodu zbyt wysokiej temperatury, na którą jest wówczas narażony szczotkotrzymacz.