Powiadom mnie o dostępności

Bębny hamulcowe do SEAT TOLEDO II

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Wys. całk. bębna ham. [mm]: 74.5, Ilość otworów: 4, Specyfikacje asortymentowa: przykręcany, A...
85,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wys. całk. bębna ham. [mm]: 81, Ilość otworów: 4, Specyfikacje asortymentowa: przykręcany, Art...
115,21 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SEAT

Bęben hamulcowy w aucie SEAT TOLEDO II – ważny element układu hamowania

Bęben hamulcowy w samochodzie SEAT TOLEDO II to element o kluczowej roli dla skutecznego hamowania. Zewnętrzna powierzchnia szczęk hamulcowych jest dociskana do jego wewnętrznej powierzchni poprzez rozpieranie za pomocą tłoczka hamulcowego, co pozwala na zatrzymanie samochodu. Układy hamulcowe stosujące takie rozwiązanie charakteryzują się bardzo dobrą efektywnością hamowania ze względu na ogromną siłę nacisku okładzin na bęben.

Jak zbudowany jest bęben hamulcowy w samochodzie SEAT TOLEDO II?

Bęben hamulcowy w aucie SEAT TOLEDO II to element instalowany na osi pojazdu. Podczas jazdy obraca się on razem z kołem. Szczęki znajdują się wewnątrz tego elementu i są przytwierdzone do nieruchomej tarczy koła. Ich okładziny muszą znajdować się blisko powierzchni roboczej bębna. Ważnym elementem w takim układzie hamulcowym jest również sprężyna, która odpowiada za odciąganie tłoczka wraz ze szczękami, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału hamulca.

SEAT TOLEDO II – co zrobić w przypadku zużycia bębna hamulcowego?

Bębny hamulcowe w aucie SEAT TOLEDO II ulegają zużyciu. Szczególnie niebezpieczna jest dla nich korozja, często prowadząca do nieprawidłowego działania tłoczka hamulca objawiającego, który nie będzie w stanie wrócić do swojego pierwotnego położenia. Skutkuje to przegrzewaniem się hamulców. Zużyty bęben hamulcowy w samochodzie SEAT TOLEDO II to poważny problem, który może powodować spore zagrożenie w trakcie jazdy. W takiej sytuacji należy niezwłocznie udać się do warsztatu samochodowego lub zamontować nowy element.