Powiadom mnie o dostępności

Czujniki zużycia klocków do VW GOLF IV

10 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 270

Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe

43,19

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

43,19

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ciężar [kg]: 0.02

Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś]: 2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

19,93

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

19,93

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach

Ciężar [kg]: 0.015

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

27,76

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

27,76

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 270

Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

32,76

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

32,76

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

31,64

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

31,64

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

23,58

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

23,58

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 270

Ciężar [kg]: 0.09

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

35,21

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

35,21

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe

Długość złącza ostrzegawczego [mm]: 270

15,86

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

15,86

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach

Długość [mm]: 270

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

21,72

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

21,72

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe

Długość złącza ostrzegawczego [mm]: 270

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

41,60

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

41,60

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW GOLF IV

Czujnik zużycia klocków w samochodzie VW GOLF IV – funkcja

Właściwy stan klocków hamulcowych jest niezbędny dla zapewnienia bezpieczeństwa jazdy. Zużycie klocków hamulcowych w samochodzie VW GOLF IV monitorują odpowiednie czujniki. Czujniki zużycia klocków wysyłają do komputera sygnał pozwalający ostrzec kierowcę, kiedy poziom zużycia klocków hamulcowych kwalifikuje je do wymiany na nowe. Wprowadzenie tego elementu wyeliminowało konieczność dokonywania częstej kontroli układu hamulcowego w pojeździe.

Jak działa czujnik zużycia klocków hamulcowych w samochodzie VW GOLF IV?

Podstawą sprawnego wykrywania kończących się klocków w samochodzie VW GOLF IV jest czujnik zużycia klocków hamulcowych. Dzięki niemu odpowiednia informacja zostaje przekazana kierowcy poprzez komunikat na desce rozdzielczej pojazdu. Czujnik zużycia klocków to metalowy element (drucik) zatopiony w materiale ciernym klocków. Do drucika podawane jest napięcie elektryczne. Wraz ze zużyciem klocków, drut zostaje odsłonięty, a w momencie jego kontaktu z metalową tarczą hamulcową pojawia się impuls elektryczny, który aktywuje odpowiednią kontrolkę na desce rozdzielczej auta VW GOLF IV.

VW GOLF IV – wymiana czujnika zużycia klocków 

Czujnik zużycia klocków hamulcowych w samochodzie VW GOLF IV rzadko ulega awariom, jednak niezbędna jest jego wymiana na podczas montażu nowych klocków. Zdarzają się jednak także przypadki mechanicznych uszkodzeń czujnika, przez co nie spełnia on właściwie swojej funkcji. Najczęściej powodem takich uszkodzeń jest niewłaściwy serwis hamulców (np. uszkodzenie przewodów czujnika podczas innych prac w obrębie układu hamulcowego). W takiej sytuacji niezbędne jest zamontowanie nowego czujnika.