Powiadom mnie o dostępności

Jarzma zacisku hamulcowego do VW GOLF IV

32 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ograniczenia producenta: TRW, parzyste numery artykułów: BDA589
89,64 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: TRW, parzyste numery artykułów: BDA590
89,64 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
System hamulcowy: ATE, Zdjęcie producenta: 1
281,59 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
System hamulcowy: ATE
188,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: TRW, Typ tarczy hamulcowej: pełny, parzyste numery artykułów: BDA432
76,56 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: TRW, Typ tarczy hamulcowej: pełny, parzyste numery artykułów: BDA431
76,56 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: TRW, Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 10, parzyste numery artykułów: BDA...
81,53 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna, Oś tylna strona lewa, Oś tylna strona prawa, z lewej, z prawej
103,80 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: TRW, Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 10, parzyste numery artykułów: BDA...
134,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: TRW, Typ tarczy hamulcowej: pełny
84,09 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna, Oś tylna strona lewa, Oś tylna strona prawa, z lewej, z prawej
78,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
65,19 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
65,19 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: TRW, parzyste numery artykułów: BDA1224
158,51 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: TRW, Typ tarczy hamulcowej: pełny
82,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: ATE, Powierzchnia: lakierowany
85,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna, Oś tylna strona lewa, Oś tylna strona prawa, z lewej, z prawej
77,14 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna, Ciężar brutto [kg]: 0.8
71,79 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: TRW, dla grubosci tarczy hamulcowej [mm]: 10, parzyste numery artykułów: ...
72,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: TRW, dla grubosci tarczy hamulcowej [mm]: 10, parzyste numery artykułów: ...
72,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Jarzmo zacisku w samochodzie VW GOLF IV

W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie VW GOLF IV, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.

VW GOLF IV – objawy zużycia jarzma zacisku hamulcowego

W większości egzemplarzy samochodu VW GOLF IV jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.

Kiedy wymienić jarzmo zacisku w samochodzie VW GOLF IV?

Jeżeli w samochodzie VW GOLF IV dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.