6 produktów
Wybierz auto
0429BDA436
Ograniczenia producenta: Trw
Kolor: Czarny
129,96
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
129,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTVW052A
Ograniczenia producenta: Trw
73,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
73,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GHAGH464712
Strona zabudowy: Oś tylna, oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa, z lewej, z prawej
77,36
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
77,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ66151578301
90,99
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
90,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
Kolor: Czarny
82,89
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
82,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV50SKV640
84,25
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
84,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie AUDI 80 B3, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu AUDI 80 B3 jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie AUDI 80 B3 dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.