Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
8 produktów
Wybierz auto
0429BDA548
Ograniczenia producenta: Trw
Materiał: Aluminium
87,59
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
87,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1039
Ograniczenia producenta: Trw
Kolor: Żółty
Rozwiń więcej danych
151,47
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
151,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTFT010A
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Numer seryjny: Hzt-ft-010a
107,01
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
107,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1132
Ograniczenia producenta: Trw
Kolor: Zielony
Rozwiń więcej danych
86,67
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
86,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1038
Ograniczenia producenta: Trw
Kolor: Żółty
Rozwiń więcej danych
152,71
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
152,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA928
Ograniczenia producenta: Trw
Kolor: Czerwony
Rozwiń więcej danych
152,99
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
152,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA927
Ograniczenia producenta: Trw
Kolor: Czerwony
Rozwiń więcej danych
139,29
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
139,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV50SKV670
94,71
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
94,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie FIAT 500 C, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu FIAT 500 C jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie FIAT 500 C dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.