6 produktów
Wybierz auto
GHAGH463212
Strona zabudowy: Oś tylna, oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa, z lewej, z prawej
78,03
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
78,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTMZ010A
85,09
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
85,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GHAGH443271
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia, oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
96,11
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
96,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GHAGH443266
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia, oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
76,74
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
76,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZPMZ002A
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
78,38
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
78,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTMZ002A
83,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
83,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie MAZDA 6, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu MAZDA 6 jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie MAZDA 6 dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.