3 produkty
Wybierz auto
NTYHZPPL044A
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Typ tarczy hamulcowej: Wentylowany
Rozwiń więcej danych
130,38
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
130,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA646
Ograniczenia producenta: Trw
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 10
163,11
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
163,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA582
Ograniczenia producenta: Trw
Typ tarczy hamulcowej: Wentylowany
Rozwiń więcej danych
145,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
145,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie OPEL TIGRA, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu OPEL TIGRA jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie OPEL TIGRA dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.