53 produktów
Wybierz auto
0429BDA576
Ograniczenia producenta: Trw
112,73
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
112,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1877CASJFL
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 1.745
Rozwiń więcej danych
158,25
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
158,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZPPL010A
Strona zabudowy: Z przodu
Dla średnicy tarczy hamulcowej [mm]: 321
Rozwiń więcej danych
78,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
78,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1110
Ograniczenia producenta: Trw
206,74
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
206,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA575
Ograniczenia producenta: Trw
119,04
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
119,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ATE11817011061
System hamulcowy: Ate
Zdjęcie producenta: 1
210,17
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
210,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ATE11817011051
System hamulcowy: Ate
Zdjęcie producenta: 1
209,08
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
209,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1877CASJRL
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Ciężar [kg]: 0.945
Rozwiń więcej danych
187,53
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
187,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTPL073A
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Numer seryjny: Hzt-pl-073a
130,38
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
130,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZPPL014A
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Numer seryjny: Hzp-pl-014a
159,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
159,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
62,73
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
62,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
62,73
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
62,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
70,20
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
70,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1079
Ograniczenia producenta: Trw
174,16
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
174,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1214
Parzyste numery artykułów: Bda1213
Ograniczenia producenta: Trw
149,14
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
149,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRWBDA1223
Ograniczenia producenta: Trw
123,41
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
123,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV50SKV563
82,42
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
82,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV50SKV680
91,58
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
91,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTPL000A
Ograniczenia producenta: Trw
91,67
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
91,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTPL072A
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Numer seryjny: Hzt-pl-072a
130,38
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
130,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie OPEL, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu OPEL jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie OPEL dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.