6 produktów
Wybierz auto
Ograniczenia producenta: Trw
70,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
70,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
74,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
74,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Numer seryjny: Hzp-pl-014a
116,51
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
116,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
75,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
75,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
110,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
110,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
178,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
178,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie RENAULT TRAFIC II, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu RENAULT TRAFIC II jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie RENAULT TRAFIC II dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.