6 produktów
Wybierz auto
Ograniczenia producenta: Trw
70,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
70,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZPPL014A
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Numer seryjny: Hzp-pl-014a
159,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
159,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA523
Ograniczenia producenta: Trw
108,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
108,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV50SKV660
88,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
88,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1079
Ograniczenia producenta: Trw
174,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
174,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTPL000A
Ograniczenia producenta: Trw
91,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
91,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie RENAULT TRAFIC II, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu RENAULT TRAFIC II jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie RENAULT TRAFIC II dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.