🔥 Odbierz 40 PLN na pierwsze zamówienie z PayPo!

Powiadom mnie o dostępności

Jarzma zacisku hamulcowego do SKODA SUPERB I

7 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ograniczenia producenta: TRW
110,87 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: TRW
78,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
System hamulcowy: ATE, Zdjęcie producenta: 1
302,93 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: TRW, Typ tarczy hamulcowej: pełny
82,92 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
System hamulcowy: ATE
187,66 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
System hamulcowy: ATE, Zdjęcie producenta: 1
238,14 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: TRW
73,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SKODA

Jarzmo zacisku w samochodzie SKODA SUPERB I

W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie SKODA SUPERB I, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.

SKODA SUPERB I – objawy zużycia jarzma zacisku hamulcowego

W większości egzemplarzy samochodu SKODA SUPERB I jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.

Kiedy wymienić jarzmo zacisku w samochodzie SKODA SUPERB I?

Jeżeli w samochodzie SKODA SUPERB I dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.