Powiadom mnie o dostępności

Jarzma zacisku hamulcowego do SUBARU IMPREZA III

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 1.53

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

134,31

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

134,31

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 1.57

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

129,89

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

129,89

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SUBARU IMPREZA III

Jarzmo zacisku w samochodzie SUBARU IMPREZA III

W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie SUBARU IMPREZA III, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.

SUBARU IMPREZA III – objawy zużycia jarzma zacisku hamulcowego

W większości egzemplarzy samochodu SUBARU IMPREZA III jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.

Kiedy wymienić jarzmo zacisku w samochodzie SUBARU IMPREZA III?

Jeżeli w samochodzie SUBARU IMPREZA III dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.