17 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0494D02553
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0494D4193
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ERT150291C
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERT400288
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK252913
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0510270460
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0510270470
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0381A02241
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0494D02571
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0501252901
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0501P524801
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ERT150273C
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK752393
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04118836006
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0494D41089C
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BRMFKT133
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0501252003
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Zaciski hamulcowe w samochodzie DAEWOO ESPERO muszą być w pełni sprawne, aby zapewnić skuteczność hamowania, a tym samym bezpieczeństwo jazdy. Uszkodzony zacisk należy bezzwłocznie wymienić na sprawny. Alternatywą dla fabrycznie nowego podzespołu jest naprawa starego zacisku, której można dokonać za pomocą zestawu naprawczego zacisku hamulcowego. Takie rozwiązanie jest dostępne w przypadku samochodu DAEWOO ESPERO.
Zacisk hamulcowy posiada gumowe uszczelnienia, których zadaniem jest zabezpieczenie konstrukcji przed pyłem hamulcowym, brudem i wyciekami płynu hamulcowego. Kiedy uszczelnienia zużyją się, może dojść do zablokowania zacisku, przez co nie będzie on w stanie pracować poprawnie. Uszkodzeniu i degradacji ulegają przeważnie także tłoczki zacisku, których wrogiem jest korozja. Znajdujący się w układzie płyn hydrauliczny nie jest wówczas w stanie wypchnąć tłoczków zacisku, pomimo pracy pod wysokim ciśnieniem. W ten sposób klocek nie zostaje dociśnięty do tarczy, a proces hamowania się nie odbywa.
Podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, naprawa zacisku hamulcowego w samochodzie DAEWOO ESPERO polega na wymontowaniu elementu z pojazdu, jego dokładnym wyczyszczeniu (kluczowe jest pozbycie się rdzy) oraz skorzystaniu z zestawu naprawczego zacisku, aby wymienić stare, zniszczone uszczelki i osłony na nowe. W razie potrzeby należy wymienić także prowadnicę zacisku i tłoczki, które również mogą znajdować się w zestawie. Przed montażem tych elementów najlepiej pomalować zacisk farbą chroniącą przed rdzą. Naprawa używanego zacisku hamulcowego znacznie obniża koszt operacji względem zakupu i montażu nowego podzespołu.