29 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0494D4099
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0479110679
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX270599
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0494D025188
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D025124
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK736079
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERT150595C
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: ERT400025
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: ERT400142
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: ERT400308
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: BOS1987470034
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0501260912
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0501260926
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0501P364802
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0501260002
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0501236005
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0501P605502
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0501260006
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0501236902
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D02548
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Zaciski hamulcowe w samochodzie FORD MONDEO I muszą być w pełni sprawne, aby zapewnić skuteczność hamowania, a tym samym bezpieczeństwo jazdy. Uszkodzony zacisk należy bezzwłocznie wymienić na sprawny. Alternatywą dla fabrycznie nowego podzespołu jest naprawa starego zacisku, której można dokonać za pomocą zestawu naprawczego zacisku hamulcowego. Takie rozwiązanie jest dostępne w przypadku samochodu FORD MONDEO I.
Zacisk hamulcowy posiada gumowe uszczelnienia, których zadaniem jest zabezpieczenie konstrukcji przed pyłem hamulcowym, brudem i wyciekami płynu hamulcowego. Kiedy uszczelnienia zużyją się, może dojść do zablokowania zacisku, przez co nie będzie on w stanie pracować poprawnie. Uszkodzeniu i degradacji ulegają przeważnie także tłoczki zacisku, których wrogiem jest korozja. Znajdujący się w układzie płyn hydrauliczny nie jest wówczas w stanie wypchnąć tłoczków zacisku, pomimo pracy pod wysokim ciśnieniem. W ten sposób klocek nie zostaje dociśnięty do tarczy, a proces hamowania się nie odbywa.
Podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, naprawa zacisku hamulcowego w samochodzie FORD MONDEO I polega na wymontowaniu elementu z pojazdu, jego dokładnym wyczyszczeniu (kluczowe jest pozbycie się rdzy) oraz skorzystaniu z zestawu naprawczego zacisku, aby wymienić stare, zniszczone uszczelki i osłony na nowe. W razie potrzeby należy wymienić także prowadnicę zacisku i tłoczki, które również mogą znajdować się w zestawie. Przed montażem tych elementów najlepiej pomalować zacisk farbą chroniącą przed rdzą. Naprawa używanego zacisku hamulcowego znacznie obniża koszt operacji względem zakupu i montażu nowego podzespołu.