25 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0494D41661C
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0510270520
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D4458
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0510270488
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D025188
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: DENB200036
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERT401648
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 0501P425502
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0501242036
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AUSD025624
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D42594C
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D42452C
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D41637
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D41664C
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D025554
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D41642
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK742212
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERT400459
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: ERT150595C
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: FRK760562
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Zaciski hamulcowe w samochodzie JAGUAR XK II muszą być w pełni sprawne, aby zapewnić skuteczność hamowania, a tym samym bezpieczeństwo jazdy. Uszkodzony zacisk należy bezzwłocznie wymienić na sprawny. Alternatywą dla fabrycznie nowego podzespołu jest naprawa starego zacisku, której można dokonać za pomocą zestawu naprawczego zacisku hamulcowego. Takie rozwiązanie jest dostępne w przypadku samochodu JAGUAR XK II.
Zacisk hamulcowy posiada gumowe uszczelnienia, których zadaniem jest zabezpieczenie konstrukcji przed pyłem hamulcowym, brudem i wyciekami płynu hamulcowego. Kiedy uszczelnienia zużyją się, może dojść do zablokowania zacisku, przez co nie będzie on w stanie pracować poprawnie. Uszkodzeniu i degradacji ulegają przeważnie także tłoczki zacisku, których wrogiem jest korozja. Znajdujący się w układzie płyn hydrauliczny nie jest wówczas w stanie wypchnąć tłoczków zacisku, pomimo pracy pod wysokim ciśnieniem. W ten sposób klocek nie zostaje dociśnięty do tarczy, a proces hamowania się nie odbywa.
Podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, naprawa zacisku hamulcowego w samochodzie JAGUAR XK II polega na wymontowaniu elementu z pojazdu, jego dokładnym wyczyszczeniu (kluczowe jest pozbycie się rdzy) oraz skorzystaniu z zestawu naprawczego zacisku, aby wymienić stare, zniszczone uszczelki i osłony na nowe. W razie potrzeby należy wymienić także prowadnicę zacisku i tłoczki, które również mogą znajdować się w zestawie. Przed montażem tych elementów najlepiej pomalować zacisk farbą chroniącą przed rdzą. Naprawa używanego zacisku hamulcowego znacznie obniża koszt operacji względem zakupu i montażu nowego podzespołu.