4 produkty
Wybierz auto
SAMD07414
Wymiar gwintu: 10 x 1 (2)
Materiał: Aluminium
56,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
56,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0381R23005
Wymiar gwintu: 10 x 1 (2)
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
53,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
53,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG360219180004
Strona zabudowy: Oś tylna
70,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
70,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408090006
Materiał: Aluminium
57,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
57,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Korektor siły hamowania to rozwiązanie stosowane w samochodach starszych rocznikowo, którego funkcją jest dostosowywanie pracy hamulców do poziomu obciążenia tylnej osi. Jeżeli zastanawiasz się, czy samochód FIAT UNO posiada korektor siły hamowania, sprawdź przede wszystkim, czy na jego wyposażeniu znajduje się układ ABS. Po wprowadzeniu ABS, a więc systemu zapobiegającego blokowaniu się kół samochodu podczas hamowania, wykorzystanie korektora siły hamowania przestało być potrzebne. Obecność lub brak ABS w pojeździe można zweryfikować w instrukcji obsługi pojazdu, po numerze VIN lub na tabliczce znamionowej pojazdu.
W większości aut przód samochodu ma wyższą masę niż tylna część, stąd siła hamowania kół przednich musi być wyższa. Prowadzi to jednak do blokowania tylnych kół, co jest zjawiskiem niepożądanym i niebezpiecznym. Właśnie temu zjawisku zapobiega korektor siły hamowania. Zapewnia on odpowiedni rozkład sił hamowania pomiędzy przodem a tyłem pojazdu. Jeżeli np. przewozimy ciężki ładunek w bagażniku samochodu FIAT UNO, korektor zwiększy siłę hamowania tylnej osi.
Zbadanie poprawności pracy korektora siły hamowania jest trudne podczas standardowej eksploatacji auta. Jeżeli jednak zauważymy, że FIAT UNO podczas silnego hamowania zarzuca tyłem, możemy podejrzewać awarię właśnie tego elementu. Sprawdzenie poprawności działania korektora siły hamowania polega na pomiarze ciśnienia w układzie hamulcowym z przodu i z tyłu i porównanie ich z wartościami zalecanymi przez producenta samochodu. W przypadku dużych rozbieżności konieczna będzie wymiana korektora na nowy.