Twój produkt
jest już w koszyku
Podkategorie
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na poniedziałek, 1 lutego
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na poniedziałek, 1 lutego
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na poniedziałek, 1 lutego
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Tarcza hamulcowa jest przez wielu uważana za serce i duszę współczesnych samochodowych układów hamulcowych, a mianowicie najpopularniejszego z nich – tarczowego układu hamulcowego. Jest to element o kształcie sporego, metalowego dysku, o różnych wzorach. W dystrybucji dostępne są tarcze wentylowane, nacinane oraz nawiercane, metalowe oraz ceramiczne. Otwory i nacięcia mają za zadanie usuwanie wody z powierzchni tarczy, co zapewnia lepszą skuteczność hamowania przy deszczowej pogodzie oraz wydajniejsze odprowadzanie ciepła.
Tanie tarcze hamulcowe wykonane z niskiej jakości metalu co prawda są stosunkowo niedrogie, jednak nie zapewniają dobrego odprowadzania ciepła. Prowadzi to do problemów z przegrzewaniem, a przegrzany metal ma tendencje do odkształcania się. Ponadto najtańsze produkty nie zawsze zapewniają odpowiednio krótką drogę hamowania.
Z ekonomicznego punktu widzenia, bywa że tańsze tarcze trzeba wymieniać znacznie częściej niż te droższe, lepszej jakości. Trzeba mieć na uwadze, że tarcza powinna być dopasowana do mocy samochodu, rocznego kilometrażu oraz typu najczęściej pokonywanych tras. W zależności od potrzeb, różne tarcze będą optymalne.
Tarcze samochodowe w układach hamulcowych z czasem po prostu się zużywają i jest to najpowszechniejsza przyczyna ich awarii. Powodem usterki może też być przegrzanie, które prowadzi do deformacji tarczy hamulcowej. Odkształcona tarcza „bije” w trakcie hamowania, co jest odczuwalne na pedale i kierownicy. Do odkształcenia może również dojść w skutek nagłego schłodzenia rozgrzanej tarczy, na przykład po wjeździe w głęboką kałużę, albo w trakcie wizyty na myjni po dynamicznej jeździe.