3 produkty
Wybierz auto
ABSK19866
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar [kg]: 1
Rozwiń więcej danych
73,36
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
73,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABSK16023
Strona zabudowy: Z tyłu, z lewej
Ciężar [kg]: 0.59
Rozwiń więcej danych
80,96
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
80,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABSK16024
Strona zabudowy: Z tyłu, z prawej
Ciężar [kg]: 0.58
Rozwiń więcej danych
80,96
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
80,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Hamulec ręczny w pojeździe służy głównie do unieruchomienia samochodu podczas postoju. Może pełnić także funkcję hamulca awaryjnego w sytuacji, gdy zawiedzie hamulec nożny pojazdu. Istotnym elementem konstrukcji tego rozwiązania jest linka hamulca ręcznego. W przypadku samochodu JEEP GRAND CHEROKEE IV zaleca się regularną kontrolę jej stanu, a w razie wystąpienia takiej potrzeby, wymianę na nową część.
Konstrukcja hamulca ręcznego w samochodzie JEEP GRAND CHEROKEE IV w ogólnym zarysie jest prosta. Chodzi o wykorzystanie dźwigni, dzięki której dochodzi do unieruchomienia jednego z kół pojazdu. We współczesnych samochodach mogą występować ręczne dźwignie hamulca ręcznego lub też przyciski – w sytuacji, gdy napięcie linki hamulca realizowane jest w sposób elektroniczny. Objawem awarii linki hamulca jest brak zatrzymania pojazdu po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Auto może wówczas stoczyć się z nierówności. Aby sprawdzić, czy hamulec ręczny działa poprawnie, najlepiej zaciągnąć go po zatrzymaniu auta na niewielkim wzniesieniu (należy robić to w kontrolowanych warunkach, najlepiej poza drogą publiczną).
Linka hamulca ręcznego może wymagać wymiany w dwóch przypadkach – kiedy zostanie zerwana lub rozciągnięta na tyle mocno, że nie jest w stanie spełniać swojej funkcji (nawet po skorygowaniu naciągu). W samochodzie JEEP GRAND CHEROKEE IV linka hamulca ręcznego może rozciągać się w czasie standardowej eksploatacji pojazdu. Przed decyzją o jej wymianie, warto zdjąć osłonę dźwigni hamulca ręcznego i spróbować dokonać regulacji naciągu. Jeżeli nie przyniesie to rezultatu, jedynym zalecanym rozwiązaniem jest wymiana linki na nową.