Powiadom mnie o dostępności

Serwa hamulcowe do VW JETTA VI

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Od cisnienia [pa]: 10000

Do cisnienia [pa]: 117000

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

105,81

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

105,81

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ciężar [kg]: 0.091

179,61

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

179,61

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Średnica [cal]: 10

Parametr: T52/6z

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

661,63

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

661,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

475,48

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

475,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW JETTA VI

Serwo hamulcowe do VW JETTA VI

VW JETTA VI wykorzystuje serwo hamulcowe do zwiększania efektywności układu hamulcowego oraz precyzyjnego kontrolowania siły hamowania. Bez tego podzespołu hamowanie wymagałoby bardzo dużej siły nacisku na pedał hamulca. Awaria serwa hamulcowego w samochodzie VW JETTA VI wymaga natychmiastowej wymiany elementu na nowy – niesprawne serwo sprawia, że hamowanie staje się nieskuteczne, co stwarza znaczne ryzyko kolizji.

Jak działa serwo w układzie hamulcowym samochodu VW JETTA VI?

Serwo do auta VW JETTA VI jest metalową puszką, wewnątrz której znajduje się membrana – dzieli ona wnętrze serwa na dwie komory. Pierwsza komora jest połączona z układem dolotowym i tworzy się w niej podciśnienie. Auta z silnikami wysokoprężnymi oraz hybrydy wymagają dodatkowego podzespołu – pompy próżniowej – gdyż z uwagi na specyfikę pracy napędu ich układ dolotowy nie generuje stałego podciśnienia. Druga komora jest wyposażona w dwa zawory. Pierwszy zawór łączy ją z komorą podciśnieniową, a drugi z atmosferą zewnętrzną.

W trakcie jazdy zawór z dostępem do atmosfery zewnętrznej pozostaje zamknięty, a zawór pomiędzy komorami jest otwarty. Po naciśnięciu na hamulec pierwszy zawór otwiera się i wpuszcza powietrze z atmosfery, a drugi zamyka się i odcina przepływ powietrza między komorami. W efekcie membrana serwa zaczyna wychylać się z powodu podciśnienia. Stopień przesunięcia membrany serwa jest związany z głębokością wciśnięcia pedału hamulca w samochodzie VW JETTA VI. Membrana jest również połączona z trzpieniem pompy hamulcowej. Dlatego jej ruch wpływa na siłę hamowania i pozwala skutecznie kontrolować ciśnienie płynu hamulcowego w układzie.

Objawy awarii serwa hamulcowego w samochodzie VW JETTA VI

Uszkodzone serwo hamulcowe w samochodzie VW JETTA VI sprawia, że pedał hamulca staje się coraz twardszy. Taki sam efekt można uzyskać, naciskając na hamulec przy wyłączonym samochodzie. Jeżeli jednak w trakcie jazdy hamulec stawia coraz większy opór i nie chce opuszczać się tak głęboko, jak wcześniej, to najprawdopodobniej serwo hamulcowe ulega zużyciu.

Gdy tylko da się zauważyć takie zjawisko, należy jak najszybciej przeprowadzić kontrolę układu hamulcowego. Jeżeli okaże się, że doszło do uszkodzenia serwa, należy dokonać jego wymiany. Sprawny układ hamulcowy jest kluczowy dla zachowania bezpieczeństwa jazdy, dlatego nie należy użytkować samochodu VW JETTA VI z niesprawnym serwem.