23 produktów
Wybierz auto
Nr art: ASH5505513
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOMTX2273
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: LPR09850
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: LPR05240
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JAV55513
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: LPR08350
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 036391035200
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JAV55501
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: DENB120017
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BRMS54518
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0408530267
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SAM85240
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TEX91056900
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TEX91083800
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ATE03013730032
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03540986487719
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SAM89850
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX194545
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 036391066000
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0396LS1898
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Szczęki hamulcowe są częścią układu hamulców bębnowych w autach MITSUBISHI PAJERO CLASSIC. Odpowiadają za tworzenie tarcia w bębnach – pełnią zatem funkcję bardzo podobną do klocków w hamulcach tarczowych. Szczęki są niezwykle ważnym elementem, który w istotny sposób wpływa na bezpieczeństwo jazdy samochodem MITSUBISHI PAJERO CLASSIC. Zużycie tych części diametralnie zmniejsza skuteczność hamowania – z tego względu ważne jest bieżące kontrolowanie ich stanu, regularna wymiana i wybór produktów wysokiej jakości.
Zasada działania szczęk hamulcowych w samochodach MITSUBISHI PAJERO CLASSIC jest bardzo prosta. Są one umieszczone pod bębnem na nieobrotowej tarczy koła i współpracują z elementami takimi jak rozpierak oraz sprężyna odciągająca. W momencie hamowania szczęki są rozpierane w stronę bębna, wskutek czego powstaje siła tarcia, która powoduje wytracanie prędkości przez samochód. Szczęki hamulcowe, podobnie jak klocki, pokryte są specjalną okładziną – najczęściej jest ona produkowana z grafitu, wełny stalowej, włókna szklanego lub włókna stalowego.
Szczęki hamulcowe to element eksploatacyjny, który dość szybko ulega zużyciu, przez co należy go regularnie wymieniać. Eksperci sugerują, by robić to mniej więcej co 50 tys. przejechanych kilometrów. Wymiana szczęk hamulcowych w samochodzie MITSUBISHI PAJERO CLASSIC na własną rękę nie jest trudnym zadaniem, choć wiele osób decyduje się na zlecenie tego zadania mechanikowi. Aby wymienić szczęki, konieczne jest podniesienie samochodu, odkręcenie kół i zdjęcie bębna. Przed montażem nowych elementów należy dobrze oczyścić powierzchnię bębna.