7 produktów
Wybierz auto
VEMV25927053
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 8
Rozwiń więcej danych
42,58
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
42,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0403854016406
Szerokość [mm]: 8
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
103,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
103,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0403854016403
Szerokość [mm]: 8
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
49,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
49,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
38,90
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
38,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0403854016407
Szerokość [mm]: 14
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
135,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
135,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510270313
Szerokość [mm]: 8
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
30,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
30,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 0.157
Rozwiń więcej danych
127,13
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
127,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Jednym z najważniejszych elementów systemu ABS w samochodzie FORD TRANSIT jest pierścień, zwany także koronką ABS. Jest to element niezbędny dla prawidłowej pracy systemu zapobiegającego blokowaniu kół podczas gwałtownego hamowania. Pierścień ABS odpowiada za przekazanie informacji na temat prędkości obrotowej koła do jednostki centralnej samochodu (ECU). Jest on elementem czujnika obrotów kół, montowanym na piaście koła. Awaria pierścienia ABS objawia się zazwyczaj nieuzasadnionym uruchamianiem się systemu ABS lub całkowitym brakiem pracy systemu. Uszkodzona koronka ABS może również doprowadzić do samoczynnego hamowania kół – błędny odczyt prędkości obrotowej koła wymusza jego wyhamowanie np. przy mocniejszym dodaniu gazu.
Pierścień ABS w samochodzie FORD TRANSIT pracuje w stosunkowo trudnych warunkach, mając kontakt z wodą, błotem czy innymi zanieczyszczeniami, takimi jak sól drogowa. Z tego powodu najczęstszą przyczyną usterek koronki ABS jest korozja, która wpływa na degradację metalu. Może wówczas dojść do pęknięcia i tym samym oddzielenia się koronki od piasty. Innym powodem są uszkodzenia mechaniczne, które mogą być spowodowane np. podczas niewłaściwie przeprowadzonego serwisu układu hamulcowego w pojeździe.
W przypadku samochodu FORD TRANSIT, próby naprawy koronki ABS zwykle nie przynoszą pożądanych rezultatów. Jedyną zalecaną formą naprawy jest wymiana tego elementu na nowy. Nie jest to operacja skomplikowana ani kosztowna, gdyż pierścień ABS jest podzespołem stosunkowo niedrogim. Jego wymiana w samochodzie FORD TRANSIT nie musi być połączona z wymianą kompletnej piasty.