🔥 Odbierz 40 PLN na pierwsze zamówienie z PayPo!

Powiadom mnie o dostępności

Czujniki kąta skrętu do MINI ONE/COOPER I

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Czujnik kąta skrętu kierownicy ESEN SKV 17SKV472
Czujnik kąta skrętu kierownicy ESEN SKV 17SKV472
Ciężar [kg]: 0.11
Darmowa dostawa
392,51 zł
392,51 zł

Dostawa na wtorek, 2 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik kąta skrętu kierownicy TOPRAN 623 140
Czujnik kąta skrętu kierownicy TOPRAN 623 140
Ilość biegunów: 6
Darmowa dostawa
500,87 zł
500,87 zł

Dostawa na wtorek, 2 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MINI

Czujnik kąta skrętu w samochodzie MINI ONE/COOPER I

Samochód MINI ONE/COOPER I wyposażony jest w systemy zwiększające bezpieczeństwo jazdy. Systemy te pobierają wiele informacji z czujników. Jednym z nich jest czujnik kąta skrętu kierownicy. Informacje dotyczące aktualnej wartości wychylenia kierownicy potrzebne są m.in. do regulowania pracy systemu kontroli trakcji. W samochodach posiadających bogate wyposażenie dodatkowe, informacje przekazywane przez czujnik kąta skrętu kierownicy wykorzystywane są także przez tempomat aktywny lub system doświetlania zakrętów.

MINI ONE/COOPER I – objawy awarii czujnika kąta skrętu

Czujnik kąta skrętu w samochodzie MINI ONE/COOPER I jest elementem elektronicznym, który w sporadycznych przypadkach może ulegać awariom. Jego nieprawidłowe działanie ma zwykle negatywny wpływ na pracę systemów wspomagających hamowanie oraz zapewniających kontrolę trakcji, takich jak ESP, ASR czy ABS. Niestety uszkodzony czujnik zazwyczaj nie generuje jednoznacznych objawów, dlatego ustalenie jego niesprawności wymaga przeprowadzenia diagnostyki komputerowej.

Jak wymienić czujnik kąta skrętu kierownicy w samochodzie MINI ONE/COOPER I?

W samochodzie MINI ONE/COOPER I czujnika kąta skrętu należy szukać na kolumnie kierownicy. Należy zdjąć jej obudowę, zlokalizować czujnik i odłączyć od instalacji pojazdu. Warto sprawdzić okablowanie, gdyż jego stan może być przyczyną awarii. Po podpięciu nowego czujnika konieczna może okazać się jego kalibracja, przeprowadzana za pomocą komputera diagnostycznego lub podczas jazdy próbnej.