40 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0396TA1976
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0396TA1977
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SKV04SKV432
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SID51636
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JPG3844600370
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0479600738
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0479600737
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SKFVKDY814015
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SKV04SKV433
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SID51637
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 042135160200031
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04115033240
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04115033239
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX690549
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510690548
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ABS230982
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042135160200029
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GSPS070265
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAG840107810
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAG840107910
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie MAZDA 3 II. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie MAZDA 3 II końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu MAZDA 3 II, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.