32 produktów
Wybierz auto
Nr art: 04211160200006
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04211160200005
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040136910
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: GSPS070037
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GSPS070036
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX690426
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0429JTE1091
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SID63733
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SID63732
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SAS7676134
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JPG1144604870
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MONL29149
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04115034777
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04115034778
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0510690427
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: RTS91069051
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP111998
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TOP111999
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0429JTE1090
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0396TA2155
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie PORSCHE CAYENNE II. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie PORSCHE CAYENNE II końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu PORSCHE CAYENNE II, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.