55 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0396TA1790
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0396TA1789
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040119605
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 040119604
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0510690172
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 041849398554
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0429JTE775
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 041849398559
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0429JTE774
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 04704006135
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0510690173
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: GSPS070353
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: GSPS070352
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 042116160200000
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0412G11106
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0412G11134
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 03592544603
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 03592548402
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0369VKDY316002
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 04704006134
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie RENAULT TWINGO II. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie RENAULT TWINGO II końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu RENAULT TWINGO II, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.