7 produktów
Wybierz auto
TRWJTE490
36,65
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
36,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKDY816006
66,62
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
66,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NIPJ4828005
Długość [mm]: 90
Rozmiar gwintu 1: M12x1,25
Rozwiń więcej danych
43,91
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
43,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
CTRCE0616
Zbieżność stożka: 1/8
Długość [mm]: 315
Rozwiń więcej danych
78,33
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
78,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
CTRCE0617
Zbieżność stożka: 1/8
Długość [mm]: 106
Rozwiń więcej danych
49,34
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
49,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKDY816001
35,00
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
35,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Zewnętrzny, z obu stron, góra, oś przednia
26,13
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
26,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie SUZUKI X-90. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie SUZUKI X-90 końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu SUZUKI X-90, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.