5 produktów
Wybierz auto
FES0121GSV50LH
Strona zabudowy: Z przodu po prawej
Ilość: 3
87,55
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
87,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429JTE7699
Zbieżność stożka: 1:6
Długość [mm]: 209.4
Rozwiń więcej danych
50,84
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
50,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DYS2203371
Strona zabudowy: Pozycja osi 1 z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 207
Rozwiń więcej danych
55,54
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
55,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DYS2203370
Strona zabudowy: Pozycja osi 1 z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 207
Rozwiń więcej danych
57,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
57,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429JTE7700
Zbieżność stożka: 1:6
Długość [mm]: 209.4
Rozwiń więcej danych
50,84
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
50,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie TOYOTA CAMRY VII. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie TOYOTA CAMRY VII końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu TOYOTA CAMRY VII, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.