7 produktów
Wybierz auto
GSPS071704
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
37,58
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
37,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 84
Rozwiń więcej danych
35,06
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
35,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
041849400236
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
67,44
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
67,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
041849401874
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
51,76
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
51,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NIPJ4822093
Długość [mm]: 84.5
Rozmiar gwintu 1: M14x1,5
Rozwiń więcej danych
24,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
24,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka: 1/8
Rozwiń więcej danych
75,96
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
75,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
49,54
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
49,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie TOYOTA HILUX VIII. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie TOYOTA HILUX VIII końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu TOYOTA HILUX VIII, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.