5 produktów
Wybierz auto
RTS91040112
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 150
Rozwiń więcej danych
50,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
50,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
RTS91040111
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 150
Rozwiń więcej danych
50,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
50,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Zewnętrzny, z lewej, oś przednia
Wymagana ilość: 1
Rozwiń więcej danych
73,69
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
73,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 0.48
Rozwiń więcej danych
64,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
64,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Zewnętrzny
Grubość [mm]: 36
Rozwiń więcej danych
64,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
64,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie TOYOTA MR 2 II. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie TOYOTA MR 2 II końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu TOYOTA MR 2 II, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.