10 produktów
Wybierz auto
DYS2227091
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 165
Rozwiń więcej danych
50,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
50,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Zbieżność stożka: 1/6
Rozwiń więcej danych
61,62
zł/szt.
Kraków: wt. 08.04
U ciebie: wt. 08.04
61,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
CTRCE0832R
Zbieżność stożka: 1/6
Długość [mm]: 165
Rozwiń więcej danych
57,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
57,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY30160200171HD
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 165
Rozwiń więcej danych
60,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
60,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
CTRCE0832L
Zbieżność stożka: 1/6
Długość [mm]: 165
Rozwiń więcej danych
70,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
70,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY30160200170HD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 165
Rozwiń więcej danych
60,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
60,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAG840109010
Rozmiar gwintu 1: M16x1,5
Rozmiar gwintu 2: M12x1,25
61,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
61,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z lewej
Wymiar gwintu: M16x1,5
35,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
35,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z prawej
Wymiar gwintu: M16x1,5
35,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
35,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAG840109110
Rozmiar gwintu 1: M16x1,5
Rozmiar gwintu 2: M12x1,25
58,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
58,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie TOYOTA PRIUS IV. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie TOYOTA PRIUS IV końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu TOYOTA PRIUS IV, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.