-5% na klocki i tarcze hamulcowe przy zakupach od 149 zł! Kod: HAMULCE5
16 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Zbieżność stożka: 1/5
Rozwiń więcej danych
97,73
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
97,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
QUAQS0981HQ
Strona zabudowy: Zewnętrzny, oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 169
Rozwiń więcej danych
56,50
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
56,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
QUAQS1138HQ
Strona zabudowy: Zewnętrzny, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 169
Rozwiń więcej danych
56,50
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
56,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 192
Szerokość [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
54,33
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
54,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY5160200030HD
Strona zabudowy: Zewnętrzny, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 169
Rozwiń więcej danych
111,11
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
111,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 178
Szerokość [mm]: 77
Rozwiń więcej danych
97,69
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
97,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DYS2227530
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 156
Rozwiń więcej danych
59,88
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
59,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DYS2227531
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 156
Rozwiń więcej danych
62,01
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
62,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY5160200031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 155.5
Rozwiń więcej danych
80,38
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
80,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Zewnętrzny, oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 169
Rozwiń więcej danych
48,78
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
48,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Zewnętrzny, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 169
Rozwiń więcej danych
48,78
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
48,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY5160200029HD
Strona zabudowy: Zewnętrzny, oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 169
Rozwiń więcej danych
111,11
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
111,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 192
Szerokość [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
70,72
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
70,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 170
Rozwiń więcej danych
60,75
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
60,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 170
Rozwiń więcej danych
59,92
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
59,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 178
Szerokość [mm]: 77
Rozwiń więcej danych
97,69
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
97,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie VOLVO V90 II. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie VOLVO V90 II końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu VOLVO V90 II, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.