12 produktów
Wybierz auto
FASFT36201
Ograniczenia producenta: Saginaw
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
260,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
260,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2146310004
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
380,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
380,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR224
Ograniczenia producenta: Saginaw
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
519,93
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
519,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 475,46 zł
BGAPSP2200
Ograniczenia producenta: Saginaw
Rura o śr. [mm]: 16
Rozwiń więcej danych
350,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
350,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV003
Ciężar [kg]: 1.78
273,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 80
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
253,78
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
253,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWCT008
Ograniczenia producenta: Saginaw
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
237,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
237,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Saginaw
Ciśnienie [bar]: 85
Rozwiń więcej danych
278,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
278,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9001JPN
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
280,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
CANCSP74105AS
Tryb pracy: Hydrauliczny
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Rozwiń więcej danych
419,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
419,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENPI0703
Ograniczenia producenta: Zf - sag
Tryb pracy: Hydrauliczny
519,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
519,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 285,22 zł
NTYSPWAR003
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
254,50
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
254,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu ALFA ROMEO 147 pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów ALFA ROMEO 147 pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów ALFA ROMEO 147 są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie ALFA ROMEO 147 powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie ALFA ROMEO 147 z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu ALFA ROMEO 147 należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.