18 produktów
Wybierz auto
ENERGYPW680452
Ciśnienie robocze [bar]: 106
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
326,69
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
326,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW690117
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rodzaj zaworu: Zawór ograniczający cisnienie
Rozwiń więcej danych
422,67
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
422,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENPI1002
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
432,81
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
432,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 285,06 zł
NTYSPWAR004
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ciężar brutto [kg]: 1.77
415,19
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
415,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9003JPN
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
315,26
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
315,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9002JPN
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
307,16
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
307,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 70
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
307,06
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
307,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV241
Ciężar [kg]: 2.15
Ciśnienie robocze [bar]: 70
Rozwiń więcej danych
362,57
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
362,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWAR002
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
253,53
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
253,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP121
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
473,87
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
473,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWAR001
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
246,78
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
246,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV10SKV187
Ciężar [kg]: 1.94
557,00
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
557,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP004
Śr. koła pasowego [mm]: 119
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
294,01
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
294,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV240
Ciężar [kg]: 2.17
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
317,72
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
317,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY15146310000
Ciśnienie robocze [bar]: 130
Tryb pracy: Hydrauliczny
603,43
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
603,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY15146310001
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
510,91
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
510,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY15146310002
Ciśnienie robocze [bar]: 106
Tryb pracy: Hydrauliczny
451,33
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
451,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 90
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
322,81
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
322,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu ALFA ROMEO 159 pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów ALFA ROMEO 159 pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów ALFA ROMEO 159 są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie ALFA ROMEO 159 powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie ALFA ROMEO 159 z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu ALFA ROMEO 159 należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.