14 produktów
Wybierz auto
FASFT36201
Ograniczenia producenta: Saginaw
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
260,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
260,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2146310004
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
380,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
380,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR224
Ograniczenia producenta: Saginaw
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
519,93
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
519,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 475,46 zł
SKV10SKV003
Ciężar [kg]: 1.78
273,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
273,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV198
Ciężar [kg]: 1.82
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
319,02
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
319,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP2200
Ograniczenia producenta: Saginaw
Rura o śr. [mm]: 16
Rozwiń więcej danych
350,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
350,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
CANCSP74105AS
Tryb pracy: Hydrauliczny
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Rozwiń więcej danych
419,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
419,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Saginaw
Ciśnienie [bar]: 85
Rozwiń więcej danych
278,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
278,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWCT008
Ograniczenia producenta: Saginaw
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
237,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
237,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN90K9001JPN
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
280,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
280,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENPI0703
Ograniczenia producenta: Zf - sag
Tryb pracy: Hydrauliczny
519,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
519,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 285,22 zł
Ciśnienie [bar]: 80
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
253,78
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
253,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480083
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
289,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
289,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWAR003
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
254,50
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
254,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu ALFA ROMEO 166 pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów ALFA ROMEO 166 pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów ALFA ROMEO 166 są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie ALFA ROMEO 166 powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie ALFA ROMEO 166 z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu ALFA ROMEO 166 należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.