10 produktów
Wybierz auto
0510480062
Ciśnienie [bar]: 90
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Rozwiń więcej danych
273,04
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
273,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310005
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
412,53
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
412,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWAU012
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
239,05
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
239,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWVW006
251,42
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
251,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000511
Ciśnienie robocze [bar]: 105
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
792,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
792,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ11451812301
285,12
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
285,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV110
Ciężar [kg]: 1.73
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
272,65
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
272,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1145104500
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
373,20
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
373,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 80
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
268,30
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
268,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480084
Tryb pracy: Hydrauliczny
Materiał: Aluminium
289,16
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
289,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu AUDI TT I (8N) pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów AUDI TT I (8N) pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów AUDI TT I (8N) są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie AUDI TT I (8N) powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie AUDI TT I (8N) z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu AUDI TT I (8N) należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.